Voorjaar 2018
Het jaarlijkse klanttevredenheidsonderzoek van NN CDC Pensioenfonds monitort het vertrouwen in het fonds en het pensioenbewustzijn. Ook aspecten als kwaliteit van de dienstverlening en de communicatiemiddelen komen aan bod. NN medewerkers zijn zich goed bewust van de eigen verantwoordelijkheid voor voldoende inkomen na pensionering.
Medewerkers van NN Group werden telefonisch en online uitgenodigd om hun mening te geven over de kwaliteit van de dienstverlening en de begrijpelijkheid, tijdigheid en relevantie van de communicatiemiddelen. Daarnaast werd gemeten in hoeverre men vertrouwen heeft in het fonds en of men de eigen verantwoordelijkheid kent.
Een samenvatting van de scores:
Van scores naar praktijk
Het onderzoek toont aan dat het fonds gemiddeld een 7 scoort met uitschieters naar boven op het gebied van eigen verantwoordelijkheid en de kwaliteit van communicatie. Onderwerpen zoals de eigen bijdrage, de kostenstructuur van het fonds en de wijze waarop het bestuur beslissingen en verantwoorde risico’s neemt, vinden deelnemers belangrijk. Vandaar dat het fonds hier met regelmaat over communiceert via de website en de nieuwsbrieven.
Verder toont het onderzoek aan dat NN medewerkers in bepaalde levensfases, zoals bij uitdiensttreding, behoefte hebben aan persoonlijk contact om inzicht te krijgen in hun persoonlijke pensioensituatie. In dat kader zal het fonds dit jaar nieuwe initiatieven starten om met medewerkers op de werkvloer in gesprek te kunnen gaan.