Selecteer je leeftijd

Maak een keuze
Selecteer je leeftijd
Maak een keuze

Jouw special

NN medewerkers kennen eigen verantwoordelijkheid

Het jaarlijkse klanttevredenheidsonderzoek van NN CDC Pensioenfonds monitort het vertrouwen in het fonds en het pensioenbewustzijn. Ook aspecten als kwaliteit van de dienstverlening en de communicatiemiddelen komen aan bod. NN medewerkers zijn zich goed bewust van de eigen verantwoordelijkheid voor voldoende inkomen na pensionering.

Medewerkers van NN Group werden telefonisch en online uitgenodigd om hun mening te geven over de kwaliteit van de dienstverlening en de begrijpelijkheid, tijdigheid en relevantie van de communicatiemiddelen. Daarnaast werd gemeten in hoeverre men vertrouwen heeft in het fonds en of men de eigen verantwoordelijkheid kent.

Een samenvatting van de scores:

  • Tweederde van de deelnemers is tevreden over het fonds.
  • Tweederde van de deelnemers heeft vertrouwen in het fonds.
  • Tweederde van de deelnemers kent de risico’s die samenhangen met de financiële positie van het fonds.
  • Bijna 90% van de deelnemers weet dat het de eigen verantwoordelijkheid is om te zorgen voor voldoende inkomen na pensionering.
  • Tweederde van de deelnemers vindt dat het fonds correct, evenwichtig, duidelijk en begrijpelijk communiceert.
  • Tweederde van de deelnemers vindt dat de communicatiemiddelen begrijpelijk zijn en voldoende informatie bevatten. Ook vinden zij dat de informatie belangrijk is en dat de middelen goed zijn vormgegeven.
  • Tweederde van de deelnemers is tevreden over het Pensioenloket (bereikbaar, inleven persoonlijke situatie, deskundig, nakomen afspraken etc.).
  • Tweederde van de 10 deelnemers herkent de merkwaarden van het fonds (betrouwbaar, deskundig, eerlijk, persoonlijk en klantvriendelijk).

Van scores naar praktijk
Het onderzoek toont aan dat het fonds gemiddeld een 7 scoort met uitschieters naar boven op het gebied van eigen verantwoordelijkheid en de kwaliteit van communicatie. Onderwerpen zoals de eigen bijdrage, de kostenstructuur van het fonds en de wijze waarop het bestuur beslissingen en verantwoorde risico’s neemt, vinden deelnemers belangrijk. Vandaar dat het fonds hier met regelmaat over communiceert via de website en de nieuwsbrieven.

Verder toont het onderzoek aan dat NN medewerkers in bepaalde levensfases, zoals bij uitdiensttreding, behoefte hebben aan persoonlijk contact om inzicht te krijgen in hun persoonlijke pensioensituatie. In dat kader zal het fonds dit jaar nieuwe initiatieven starten om met medewerkers op de werkvloer in gesprek te kunnen gaan.

Delen via: